Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 29 juli 2014

VARMA DAGAR, LIVSSTILEN FICK ETT BRYT

SOMMARTID

Jag tog en löptur i morse. Det känns som om jag har halkat ner till -100 när det gäller kondition. Min förhoppning är att det är värmen som tar ut sin rätt. I och för sig var jag grymt förkyld i två veckor, med halsont och snuva, så där föll jag lite. Kunde så klart inte träna då. Sen tog jag en tur vid havet, dryga 4 km för en vecka sedan. Men denna vecka har det blivit två korta och urlångsamma, plågsamma pass. Blä. Det är bara att traggla på. När jag är ute möter man så många som kämpar med något och använder kondition som medicin. Jag tänkte på det idag. Någon gick med stavar, sakta, hon verkade ha ont i höfterna. En kämpe. Vi hejade uppmuntrande på varandra. En tjej som jag nästan ser varje dag, går och går för att få resultat i viktnedgång. (Var målet från början) Hon ser superfräsch ut. Jag talade med henne och hon sa att hon inte längre vill vara utan sina dagliga promenader. Det är meditation för henne. Lön för mödan. Sen har vi oss med missbruk, invärtes- eller psykiska sjukdomar. På oss syns det ju inte så ofta utanpå att man kämpar som en liten blå inuti. Motion, mål och äta bra är min melodi. Tänk om jag kunde hålla i jämt bara. Är ytterst ojämn i detta. Sen o andra sidan så vet jag att har jag haft ett par slappar veckor så är jag snart inne i nyttighetslunket igen. Målet är att få det som livsstil bara. Hur svårt kan det vara? 

Det här är tredje sommaren efter beslutet att sluta dricka. Första sommaren var bedrövlig, en pina. Andra sommaren bättre, men ändå med större svackor. I år är jag nära harmoni. Fortfarande aningens svårt att ta mig för saker när jag inte har barnen, men det har varit betydligt bättre i år ändå. Så jag njuter, behöver inte vara utomlands för att koppla av, utan kan njuta hemma istället. Tack vare barnen, motionen, 12-stegsprogrammet, maten, vännerna, familjen så är jag lugn, och allra främst inser jag att mår jag bra så mår min omgivning bra. Så det är lika bra att fortsätta på den positiva stigen. För jag vill ju att alla ska må bra. 

Kram i sommarvärmen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar