Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

måndag 18 februari 2013

MENINGEN MED LIVET?

Spara på superkontrollen

I helgen fick jag höra det jag har längtat efter. Kloka ord om livet. Fråga alltid dig själv, inom allt, som inom projekt, med barnen, med familjen och vännerna; Vad kan du bidra med? Katten vad jag har kämpat. Att vara till lags och tillräcklig och rätt. För jobbet och för barnen. Men så kom det. Enkelt och bra från en klok människa. Fråga alltid dig själv; Vad kan du bidra med i detta?

På jobbet; Jag inser att jag kan inte klara av att vara i produktion och utveckling samtidigt, men jag har perfekta människor omkring mig som klarar det jag inte kan. Jag kan bidra med kommunikation och lösningar.
Hemma; Jag kan inte ta på mig alla barns vedermödor. Det är tufft ibland, men det behöver inte alltid bli mina sorger. Jag kan bidra med lugn och ro. (Och lite kloka ord från en erfaren som mig liksom.)
Vänner; Jag kan bara ta till mig den vänskap jag får! Och det är härligt. Med fika, lunch, bio, AW. Det kan liksom inte bli bättre. Jag kan bidra med min vänskap.

Sen är allting inte helt enkelt alltid. Men vad gör man inte för barnen, jobbet och övriga familjen o vännerna. Det är det som är livet. Inte om jag har fixat bilens bromsskivor eller tv-rummets bord. Det är inte livet. Livet ger så mycket mer.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar