Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 26 februari 2013

DENNA MÅNE

Planer krävas. 

Är det fullmånen? Onekligen är det svårt att sova. Inte blev det bättre av att jag smög upp o tänkte att jag tar toaletten på nedervåningen för att inte väcka några barn, tände inte lampan för att inte vakna till för mycket själv och kliver rakt in på dyblöt, iskall matta efter sonens kvällsdusch. Vaken nu liksom. Nåja. Tog en kopp kamomillte och skriver lite. 


Löpning beställd! 

Jo, jag anmälde mig till ett seedningslopp 23 mars. En mil som gör att jag slipper sista startgruppen på Göteborgsvarvet. Är ganska konstant på 4 km nu när jag är ute och måste trappa upp. Löpning 3ggr/vecka. Bonus är ett pass spinning. Styrka hemma eller på Nordic Wellness. Jag är, helt ärligt, grymt motiverad! Jag riktigt ser mig själv springa mil efter mil... Den tanken är god och ska näras. 
Däremot spelade min lilla ärthjärna ett spel med mig idag. Livet är en liten strid. Helt plötsligt var den inne i en planering att Anna kan passa på att dricka lite vin i sin ensamhet på fredag. Aghh!? Hur tänker jag? Det går ju inte. Det vet kloka jag och alla runtomkring. Men likt förbenat kommer knäppa, planerande tankar. Då och då knackar det sjuka på. Låter enkelt att ignorera, men jag lovar att det inte är helt lätt. 
Nu kommer det inte att ske. Tack vare att jag skriver det här, talar om det med min alkoholterapeut, går på AA. Och att jag har ändrat typ hela mitt sätt att leva, hemma och på jobbet. Träningen är en viktig bit. Sluta med ett missbruk utan att se över och ändra delar av livsstilen tror jag inte på. 

På med löpardojjorna och bästa spellistan jag någonsin haft! Trots små tankevurpor så är jag för tillfället på topp! (och nu kom en liten gosse in som haft en mardröm, så jag fokuserar på honom istället. Teet är slut också.) 

Natti natti! 


2 kommentarer:

  1. Klart det inte kommer att hända, det klarar du. Det måste trots det vara skitjobbigt när tanken kommer. Härligt med motivationen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt. Gäller att tala om det bara. Döljer man det så blir det riktigt svårt. Denna morgon är ju suverän! Vilket väder! Kramar

      Radera