Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

lördag 25 augusti 2012

PIGG SOM EN MÖRT

Vive la France!

Slog upp de blå strax före 8

Pigg och utvilad som få. Underbart, härlig, suverän känsla! Gick genast ner och gjorde en kopp kaffe för att sedan lägga mig och njuta av den goa sängvärmen en stund till.

Mina gossar är fenomenala på att mysa. Hannes kom ner vid frukosten där jag satt så skönt i min fåtölj och åt näringsrik gröt. (Visst är jag redig...) Satte sig i mitt knä och sa; – Snälla mamma, kan du killa mig lite på ryggen. Javisst, sa jag. Då rusade han upp; – Vänta lite jag ska bara hämta täcket så blir det ännu mysigare!
Häromdagen tyckte han att jag borde bli läkare. Både för att jag är så oerhört bra på att ge läkarråd vid olika typer av åkommer, som exempelvis sår i näsan, och att jag har en mycket bra "killa-på-ryggen"-teknik som antagligen skulle göra alla patienter lugna och stillsamma. Jag får se om jag skolar om mig. Jack har också en massa vårdande i sig. Han vill lära sig taktil punktmassage för att kunna kliva fram ifall någon av hans kompisar får panikångest och då trycker han på ett par punkter och vips är kompisen tillbaka i rätt andning igen. Jösses. Panikångest fanns inte i vokabuläret när jag var 12 år. Inte stress heller förresten. Jag kommer ihåg mig själv som väldigt lugn, försynt och tyst. Undrar när just tystnaden ändrade sig... Lugnet är här betydligt mer ofta numera. Känns som att komma hem.

Jag fick världens (!) godaste dricka av min kompiskollega häromdagen. La Mortuacienne, Mandarin. Inte så söt om vanliga drickor. Fin flaska och extremt hög festfaktor. Den finns i olika smaker som citron och apelsin också. För att inte tala om flaskan i sig som är jättefint gammaldags. Snygg att ha vatten i sen. Drickan finns att köpa på Blåhed i Jönköping och på Coop Forum. Dyr, men med alla pengar jag sparar in på att inte köpa vin så kostar den nästan ingenting. :)

Lite av denna goda dryck ska jag unna mig ikväll. Dagen i övrigt är utan planer. Det blir lite löpning, promenad med Hannes, baka en kaka kanske? Och somna lite i fåtöljen mitt på dagen. Eller så blir det något helt annat. Vad vet jag?

Kram Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar