Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

lördag 18 augusti 2012

LUGN TOPPAT MED LITE ÅNGEST

Livet ordentlig på väg upp! 

Jag har varit med om en fantastisk vändning

Det är sånt som kan ske några gånger i livet. I torsdags kände jag att nej, nu är det nog med motstånd. Och antagligen måste jag ha menat det för all avighet mot att aldrig mer få ta ens en cider bara rann av och jag kom till insikten; Vad spelar det för roll? Jag har sagt det förut, men frågan är om jag verkligen har menat det? I fredags vaknade jag med ett härligt lugn. Visserligen toppat med lite ångest inför vetskapen att det ändå inte är någon sinekur. Men ångesten kan jag leva med. Som en liten envis kompis liksom. Ibland går den iväg en stund, men oftast sitter den där och klamrar sig fast hos mig som ett litet gnagande å. Men ångest är inte farligt om man lär sig hantera det. :)

Stora och lilla å.
Jag vaknade i natt och vem var inte där om stora Å. Då lyssnade jag på min härliga App (Mindfullness II). Ett styck meditation senare hade Å:et somnat så fint. Och det är så gott när det försvinner att det nästan är värt att ha den för att kunna känna lättnaden.

För dig som aldrig har haft ångest förstår jag att detta inte låter klokt på en enda punkt. :) Men jag tror att du som vet vad det innebär hänger med mig i svängarna. 

Trots dagens kanske lite tunga inlägg så är jag på ett strålande humör! (Lilla å är något störd över detta) Så snart åker jag iväg och handlar lite växter till min fina trädgård!

Ha en härlig lördag. Ut i regnet och njut av dagen! Kramar.


4 kommentarer:

  1. Nu är det uppåt som gäller och det kommer gå jätte bra, vi är många som går bredvid dig!
    Ses imorgon!
    Kram
    Johanna

    SvaraRadera