Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 24 augusti 2012

MITT I NATTEN II

Tiden går

Hopplöst vaken igen

Men nu var det ett tag sedan jag hade en vakennatt, så jag kan inte klaga. Samtidigt som jag känner viss press inför arbetsdagen är det ändå en mysig känsla att höra tystnaden under natten och små, lugna andetag från barnen. 

Jag somnade så gott igår kväll, men vaknade till efter en mitt-i-natten fråga av en liten son. Han sov sedan vidare, medans mina ögon valde att bli klarvakna. Vi var på ett trevligt födelsedagskalas hos min syster. Härligt eftermiddagsfirande med hembakade frallor o dajmtårta tillsammans med familjen. Sedan kom vi hem till den fina trädgården o fick vattnat vårt, fortfarande, lilla träd. Är man sedan aningens frusen funkar alltid ett varmt bad. Så det satsade jag på. :) Inser att jag har det riktigt, riktigt bra. 

Min vecka på jobbet har också varit rolig. Både inne på kontoret o med samtal med de trevliga kunderna.  

Så en hopplös vakennatt där man får möjligheten att tänka på det goda liv jag har kanske inte är så dumt? Nu går jag o hämtar en kopp Sov Gott-te och fortsätter att lyssna på tystnaden o mina gossars lugna andetag. Lyckoflow... 

4 kommentarer:

  1. Det är det bästa att hitta dom dära ljusa stunderna.. Man ska leta mera efter sånt än dom tråkiga... BRA Anna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, är man redan vaken så är det lika bra. :) Kram Lotta!

      Radera
  2. Hoppas att du lyckades med att somna och få åtminstone några timmars sömn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick fint. Känner mig nästan lite utvilad ändå. Får nog bli en löparrunda ikväll. Du har verkligen kommit in i ett springflow. Jag närmar mig sakteliga. :)

      Radera