Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 12 augusti 2012

PEPP!!!

Färger gör mig glad!

Trappar upp mitt peptalk

Satte mig i förmiddags och gjorde vigselprogram. Gick fint. Sen var det 12 sidors festprogram och det gick också bra. Lite pilligt, men hyfsat bra. Men när det var klart så låste sig hela programmet. Aaagh!!! Helt plötsligt var livet oerhört svårt, barnen stökiga, till och med lilla Dottie störde.

Det var då jag startade mitt peptalk till mig själv för att inte bara sätta mig i ett litet hörn och tjura:


    •  Ut och gå med Dottie och Hannes för lite stilla konversation. (Trivsamt)
    • Ut och spring! He he, för första gången i mitt liv sprang jag förbi en annan springande människa. Ganska nöjd faktiskt. (Det är här jag börjar känna mig riktigt pigg igen)
    • Städa upp lite inne. Det blir jag glad av. Tvättat golven också. (Strålande humör)
    • Rena fina lakan. 
    • Laga mat till veckan.
    • Skriva stor lapp att sätta jämte sängen med "Just Do It". För att komma upp i morgon bitti. (Tror jag fixar det faktiskt!) 
    • Gör om programmet i morgon. Det ordnar sig.
Jodå. Det gick fint den här dagen också och jag är redo för morgondagens arbete! Ska bli kul!
Trevlig kväll till dig!

Vill du lyssna på en härlig text så lyssna till Mikael Wiehes "En sång till modet". Hörde den första gången i går på dop. 

4 kommentarer:

  1. Vilken bra pepp! Så himla enkla saker som kan göra så stor skillnad. Det där ska jag komma ihåg... Vi ses i eftermiddag! :) kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att ta del av dina visa ord på din blogg Anna, du inspirerar! Känns gott och privilegierat att få följa dig. kramar Rani

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rani! Detsamma till dig. :) Vi behöver ge varandra lite ljus då och då. Kramar!

      Radera