Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 21 augusti 2012

GEMENSKAP & IDROTT & KRAFT

Neej, ensam är inte så stark. 


Tillsammans är minsann starkare

Idag har vi sprungit Blodomloppet på jobbet. Tänk vad lite gemensam motion kan göra. Dels innan med peptalk, tävlingssnack och fixande med t-shirts och dels efter loppet. Alla är glada, nöjda och redo att anmäla sig till nästa lopp. Det har verkligen varit en toppendag. Att jag sedan hade flyt och betydligt mer kraft i min lilla kropp gjorde inte saken sämre. Det gick sakta i början eftersom det blev en propp i blodomloppet (he he... ...som en skojig vän påpekade:)), men sen flöt jag liksom fram. Gott med kraft!

Sedan kom jag hem till ensamheten. Nej, känner mig inte ett dugg ensam. Vattnade min lilla trädgård och talade med trädet. Försökte sätta tillbaka lövet som föll. Attans. Men det är ingen återvändo där inte. Naturligt förlopp. Fick godnatt sms från barnen. I morgon är de tillbaka och ordningen återställd.

Ah, så gott. En kopp God natt-té och sedan kommer jag sova som en liten gris.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar