Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 5 augusti 2012

THEN GROW BACK DOWN AGAIN!

Sorry, Anna. Jag vann leken. Trött nu.

En underbar kommentar i filmen Mama Mia

"Danas" vänner ber henne växa ner igen efter att hon själv sagt att hon har växt upp. Jag fick växa ner kraftigt idag när Dottie, vår lilla tillfälliga hund, fick för sig att ha lite kul med mig och rymde med glimten i ögat. Jag flög över grannarnas trädgårdar med min morgonfrisyr och lite märklig outfit. Dottie stod ibland sådär lurigt stilla och bara väntade på att jag skulle närma mig för att raskt skutta iväg igen. Till slut fick jag locka med hundgodis. Funkade efter lite arbete och Dottie var ytterst nöjd med sig själv och jag tyckte också det var ganska roligt. (Men hoppas kanske att ingen granne tittade ut.)

Ju bättre självkänsla man får desto mindre behöver man alkoholen. Jag har frågat mig själv många gånger varför jag tror att jag har behövt vinet. Det är ju inte det att jag inte är social i alla fall. Släppa loss kan jag också när jag känner mig bekväm. Där gäller det bara att hitta sig själv lite grann och bjuda på det. Ångesten är helt klart min bov i dramat. Men den simmar riktigt, riktigt bra i vin, omöjlig att dränka liksom.  Så kontentan är: Jag mår helt klart bäst utan vin. Jag växer ner lite ibland i alla fall och har lite kul. Dottie är en smart liten hund.

Detta blir en bra söndag! Jag önskar dig en sådan också. Kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar