Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

lördag 11 augusti 2012

TRÄDGÅRD PÅ G & ANTISTRESSPLANERING

"Trädgård" före...

På måndag händer det

Titta på denna naturtomt till vänster. Snart är den ett minne blott. Det ska bli oerhört spännande att se om mina trädgårdsarkitektkunskaper ser bra ut i verkligheten eller om det vore bättre att bara haft bilden i huvudet. Antingen blir det fantastiskt fint eller så blir det en skam för radhuslängan. Men då kryper jag bara bakom blodboken och syns jag inte så finns jag inte. En plan för allt.

På måndag kommer anläggarna och även det känns lyxigt. Tänk att slippa gräva själv. :) När jag kommer hem från jobbet på måndag kan jag istället sätta mig på balkongen, ta en kopp kaffe och titta på arbetets framfart. Jobbet ja. Jag känner själv att nu är det dags med aktivering. Det ska bli urkul att börja jobba igen. Även här har jag en plan för att behålla lugnet och inte komma upp i min vanliga, farliga stressnivå. Jag SKA gå upp tidigare på morgonen. Äta en god frukost och lugnt och harmoniskt ta mig till jobbet. Hur jag ska lyckas med detta (har försökt många gånger) är frågan. Men nu känner jag att det är nödvändigt för att må riktigt bra. På jobbet kommer gärna alla gamla vanor fram som inte alltid är de bästa för mig i alla fall. Så nu trappar jag även upp mina rehab-besök. Allt för att hålla rätt kurs. Det är ett hett tips från mig. Stanna upp ibland, gör omstart och ta på dig hängslen och livrem. Vissa perioder i livet är man allt lite svagare och ser du inte upp då kan det vara lätt att trilla dit igen.

Men nu sätter jag mig i fåtöljen med min tidning och drömmer om min fina, fina trädgård!




3 kommentarer:

  1. Att gå upp en halvtimme tidigare och direkt svepa lite kaffe ,om man gillar det så klart, och sedan ta en rask morgonpromenad är så energigivande. Sen hem och äta frukost och så och iväg till jobbet. Det sitter i länge, är det soligt och fint så är det alldeles underbart och är det lite regnigt och trist så känner man sig väldigt hurtig som så diciplinerat tar sig sin morgonwalk ändå. =)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag är jätte bra på att gå upp i tid på morgonen för att slippa stressa. Just do it är morgon-ordspråket!

    SvaraRadera
  3. Imponerande! Då ska jag lyckas! Jag tar till mig "just do it" och rask morgonpromenad. Kram!

    SvaraRadera