Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 26 augusti 2012

MISSLYCKANDE, MEN LYCKA

Ingen god kaka
Ingen god kaka heller

Att lyckas misslyckas med två kakor på raken

Det är inte alla som kan. Men jag är expert på detta. Borde hålla mig till muffins. Gjorde dessa igår, ser ganska hyfsat ut, men skenet bedrar. Glad jag är ändå eftersom jag har haft en underbart härlig och lugn helg. Umgåtts med mina barn och pysslat. Idag har min exman hjälpt mig få upp en fantastisk TV på väggen. Jag klarar nämligen det mesta, men så fort jag inser - Mollyplugg! Då ger jag upp. Har testat ett par gånger, men det vill gärna bli stoora hål i väggen. Men jag har ett bra X så varför inte utnyttja detta. Enda olyckan var Mollytången som trillade ner på min tå. Aj.

Min 12-åring är nära tonåren och urretlig. Efter att han hade dissekerat en banan med hammare på altanen, några timmar efter att han bytte ut mitt kokta ägg mot ett okokt så kände jag att jag fick nog. Jag behöver aldrig höja rösten utan det är mer blicken. Han gick hem till en kompis och ringde efter en timma. - Kan jag komma hem nu? Det fick han. (Jag frågade om det var ok att skriva om det... ...och det var det.) Detta är det mest spännande som har hänt denna dag. :)

Nu är det dags att är en fiskgryta för att ha kraft att koppla in det sista i TV och högtalare. Ah. Tänk barnprogram som Äventyrsdags i surroundljud.

Livet är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar