Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 7 augusti 2012

BARN, HUNDAR OCH INTERNET

Hemma hos sin goa matte o husse igen.

Har vissa problem med Internet!

Det tycker jag inte om. Jag ser (ja, jag vet att jag är gammal nu!) fram emot Allsång på Skansen. Och vårt Internet går ner, upp och ner igen. Då funkar varken dator eller TV nuförtiden. Tröttsamt. Om vi åtminstone hade vår lilla extrahund att gå ut med. :) Vilken enorm tur att mina barn är på ett strålande humör. Lite retligt sådant, men det får jag stå ut med.

Jag är så glad över mina små gossar.  (Aaagh!!! Nu gick nätet ner igen!) De har blivit sådär omtänksamma som jag har hoppats på. Frågar, tar hänsyn och kramas. Tycker om människor. Vi har som jag har sagt tidigare en öppen relation där vi talar mycket. Jag sa till Hannes häromdagen att om han inte snart slutar spela på sin dator så får han följa med på Rehab. - Oh! Får jag ta med mitt Nintendo DS då? Vad kul! (Suck...) De frågar mycket och vi skojar ofta om beroende. Det tror jag är bra. Att det inte blir så tungt och stort utan något knäppt som ibland drabbar oss människor. De vet att om jag gör något dumt så är det ok för dem att prata med andra om det. Då blir allt mindre skrämmande. Fast jag dör en smula om jag gör något dumt när barnen är med. Det är ingenting som jag vill. (Aha! Nu kom nätet tillbaka!)

Nu blir det spagetti och köttfärssås! Jag är inne i en "äta dåligt" period igen och kämpar på!

Kramar så här på tisdagskvällen! (Och håll tummarna för att min TV funkar kl 20.00)

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Jag håller tummarna:)

    SvaraRadera
  2. Jag har framkallat en jättefin till dig. Jack tog denna så den behöll han. Blev ingen Allsång. :( Får mysa m Hannes istället. :) Kram!

    SvaraRadera