Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

onsdag 29 augusti 2012

OMELETT KRYDDAD MED KÄRLEK

Hannes paradrätt.

– Den är kryddad med kärlek, mamma.

Jag överdriver inte ens. Idag när vi kom hem var jag som vanligt aptrött som jag blir av Antabus. Det vore gott att sova hela dagarna. Kroppen rensas ordentligt. Då sätter Hannes 9 år igång att steka omelett. Omelett är hans grej. Han säger åt mig att inte kolla när han kryddar. Sen sa han;
– Såg du vad jag kryddade med? Neej. Sa jag. Jag såg ingenting. Sen när jag åt den goda omeletten så sa jag att oohh, vad god den är! Vad är den kryddad med?

– Den är kryddad med kärlek, mamma.

Alltså, jag nästan spricker! Tänk vad skönt att inte missa detta underbara med eftermiddagar, kvällar och tidiga mornar med sina barn. Jag och Jack gick Pärlstigen här uppe på berget i måndags kväll. Underbart härligt. Då får jag gå där och filosofera och höra om Jacks tankar och funderingar. Vi hittade två (ursmå) kantareller, en liten skalbagge och lyssnade på skogens egna ljud. Så mysigt. Dagen innan vandrade jag och Hannes en sväng. Lika befriande härligt det. Det är ju helt omöjligt att göra om man istället väljer att dricka vin för att slippa tänka. Fy vilket fattigt liv. Och ändå så var det så nära, faktiskt supernära att jag missade detta sköna, levande liv.

Ett litet tips här också. Ni som har mindre barn. Köp Tröstisar! Får man ett litet sår så sätter du först på plåstret och sen denna lilla Tröstis. Och så kan man klappa över den mjuka Tröstisen och bli lugn och nöjd. Så söta! Hur klarade man sig utan dessa tidigare?

Söta Tröstisar!
Nu somnade jag ju såklart en timma i eftermiddags. Så det blir spännande att se om jag somnar sött ikväll. Men, som sagt, man blir verkligen jättetrött av dessa tabletter så ibland känns det som ett under att jag håller mig vaken under dagarna. Jag går och lägger mig tidigt och vill sova länge på morgonen. Det kommer gå över hoppas jag. I vilket fall så är det helt klart värt besväret i alla fall.

Ett litet citat från Kropp & Hälsas kalender; Kropp & Själ:

"Kört fast? Välj att tänka att hindren du möter har ett syfte. Vad krisen än består av , våga tro att något bättre väntar. Formulera dina önskningar, det ökar hoppet och ger kraft att gå vidare." 

Ha nu en bra lillelördagskväll. Kramar till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar