Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

onsdag 15 augusti 2012

ARBETSKAMRATER, KUNDER & TRÄDGÅRD

Stolen är känd från min trädgård. Boken statist. (Wihiii!!!)

En kombination som gör mig glad

Arbetskamraterna på mitt jobb har alla mycket egna personligheter. Visst är det toppen!? Jag tycker det blir så mycket roligare om det blir lite diskussioner, olikheter och ändå en värme oss emellan. Vi kan bli sura, (alltså, det är naturligt på alla jobb) men vi respekterar att vi är olika. Jag vill inte ha det på något annat sätt. Min dag varit toppen. Vi har varit lite sommarsega och velat ut i solen, men det har varit kul. Och kunderna är på hugget! Det är också härligt. Ser man världens människor som unika personligheter så är det givande att arbeta som kundutvecklare och projektledare. Det är alltid kul att tala med kunder, om deras verksamhet och även lite privat i lagom doser. Nya lärdomar varje dag. Sen har jag som minussida upptäckt att jag var alldeles för stressad innan sommaren, vilket ju inte är nyttigt. Kontrollen försvinner. Men nu är den åter! Så eventuella misstag gjorda av mig är åtgärdade. (Ingen av de inblandade i mina misstag har blivit skadade dock.)

Så, efter min trevliga arbetsdag kommer jag hem. Till min trädgård!!! 

Jag visar bildbevis när jag har planterat trädet i morgon, det blir så bra!!! Varje granne som råkar passera haffar jag snabbt och liksom helt utan pardon ställer den ledande frågan; -Visst blir det fint!? He he. Jag fattar att alla kanske inte riktigt tycker som jag, men de är väluppfostrade och det räcker för mig. För tillfället anser jag att det är den finaste trädgården i området. Och då har jag ännu inget gräs eller växter. Var ska det sluta? Det kanske blir den finaste i hela Huskvarna eller i hela universum? Små aliens åker långväga för att dokumentera?

Spelar ingen roll. Bara jag och barnen är glada och nöjda. Och det är vi. :) 4-meters trädet har jag satt i vatten så i morgon ska det bli en del av trädgården.

Vissa dagar är så mycket bättre än andra. Det ska man stoppa in i ett litet hörn av hjärtat och tänka på när det blir en dipp.

Kramar!

4 kommentarer:

  1. Jaa...dom där små "aliensarna" har dej under bevakning, det lovar jag. Dom sitter där hemma med sina stjärnkikare och säger "Ahh, den där Anna, HON ser ut att få en fin trädgård. Vi måste nog åka på studiebesök"
    Men dom är snälla och tittar bara lite försiktigt, tar ett inspirationsfoto och åker sen iväg.

    Och ja, visst är vi ett härligt gäng på kontoret? ;) Jag kan nog ärligt säga att jag älskar mitt jobb och mina kollegor! Såhär bra har jag inte trivts sen jag jobbade på Clas Ohlson, och på Clas Ohlson, DÄR är det BRA! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att Clas Ohlson ligger dig varmt om hjärtat. :) Och jag är så glad att du trivs med oss också, för sen du och Daniel har börjat har det blivit ännu bättre. Jag såg en liten alien precis nu och den liksom tittade till och vips! Borta. Det är sånt som händer på Huskvarnaberget. Kram!

      Radera
  2. Roligt att ni trivs med oss också :)
    Jag ska försöka va lite gladare och trevligare imorgon...

    Oh! Huskvarna är magiskt!

    SvaraRadera
  3. Äsch. Behövs inte. Vi gillar dig ändå. Och ja, Huskvarna är magiskt.

    SvaraRadera