Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 19 augusti 2012

VÅRDTRÄD INKL VÄTTE

Vätte på väg

Ett familjeprojekt för framtiden

Vi tog tag i trädet alla tre; jag, Jack och Hannes. Lyft och plopp ner i gropen. Vårt eget lilla vårdträd. Där vår snälle Vätte ska bo och pyssla på oss. Jag inser att han inte kan ha kommit än för i vilken mysig liten dunge under trädet ska han bo? Men han är på väg.

Idag ska jag så gräs, sen får det vara bra inför hösten. Kanske en julros också... ...och en pion. Så att vinter och vår ser trevligt ut. Det är som inne, man får bo in sig lite innan alla beslut.

Idag verkar lilla å ha tagit en paus. Det känns skönt, jag är till och med lite hungrig. Så nu tar jag min frukost; räkor, ägg, macka och kaffe, sätter mig ute och njuter en smula. Dagen i övrigt bjuder på vänner, kanske Vätternbad m mamma, barn och ett enda stort och härligt lugn. Så gott.

Jag önskar dig detsamma! (Lugn alltså och en god dag)



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. jo jo. Undrar bara om det blir en liten tomte-Vätte eller mer ett gulligt monster-fast-vätte. Mest tror jag på en vit bomullstussliknande varelse, med snälla, lugna ögon. Då kan han smälta in bland stenarna. :)

      Radera