Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

torsdag 9 augusti 2012

TACKSAMHET, FÖRVÄNTAN, DU BESTÄMMER

Usel bild, men spännande budskap!

Du bestämmer definitivt. 

Utmärkt rehab-möte idag måste jag säga. Jag önskar det fanns fler Lennart:ar på vår jord som förmedlar mycket bra tankar och delar med sig av erfarenheter. Det är guld värt att få kloka ord till sin hjärna som vill så mycket smarta saker, men som ibland verkar helt oförstående när kroppen gör något helt galet oklokt.

Dagens klokaste var att vi som inte klarar alkohol eller annat missbruk har den unika förmågan att faktiskt kunna ta kontrollen över suget. Det är inte enkelt som man skulle vilja tro, men det är väl inte meningen att livet ska vara det. Många andra sjukdomar går inte att påverka själv. Ibland finns mediciner, men i några fall inte ens det. Du är helt utan egen kontroll. Den tanken ska jag nära i min egensinniga hjärna. Ofta känns det helt absurt för mig att detta kan vara ett problem det här med alkohol. Jösses, det är ju helt onödigt! Men likväl tycker jag det är liite sorgligt emellanåt att inte kunna vara som "alla andra".

Så idag vänder jag återigen den tanken till hur underbart livet är utan mitt missbruk. När jag vaknar mitt i natten, myser och lyssnar på tystnaden. Eller när jag och barnen talar alldeles för länge på kvällen när de egentligen borde sova, men det blir de här ytterst givande innerst-inne-samtalen. Eller när någon ringer på dörren och jag tänker; vad kul, en kompis kommer hit! Aaahhh. Detta är rätt liv för mig och säkert för många av er andra också. :)

Nu till min usla bild, men spännande budskap.

Man blir ju inte roligare än man gör sig. Jag och barnen var på restaurang idag. Jättemysigt. Vi tog varsin lyckokaka och i min (på den usla bilden) stod det att en främling kommer att betyda mycket i mitt liv. He he. Hur spännande är inte det! God kväll till dig min kära läsare!

2 kommentarer:

  1. Hej lilla Anna... Du är verkligen duktig...
    Vad roligt att du har hittat dig så här bra... Undrar vem främlingen är?... Ha det sååå Gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojo, kan man undra. :) Ha det riktigt gott du också, Lotta! Kramar

      Radera