Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

måndag 20 augusti 2012

DU ÄR EN PÄRLA

Låt en disktrasa påminna dig.

Måndagen lider mot sitt slut

Vad är det för konstig mening egentligen? Dagen lider mot sitt slut. Låter hur deppigt som helst. Nåväl. Efter en härlig söndag med Vätternbad, gräsfröplantering av både mig och barnen (vet inte hur slutresultatet blir riktigt) och extra kvalitetstid med gossarna så somnade jag som en liten sten igår kväll. Dessvärre vaknade jag som en liten hög grus i morse. Glad, men inte pigg. Är inne i en period där jag helst vill sova hela tiden.

Men i morse sa jag till mig själv; - Anna panna, idag ska jag vara nykter. Och det är nog första gången som rösten som brukar viska "...kanske", var helt borta. Jag stannade upp och liksom verkligen kollade av hjärnan, men nä, den viskande rösten hördes inte. Oh så skönt! En härlig stark dag! Det är viktigt att ta dag för dag. Oändlig nykterhet låter lite jobbigt, men dag för dag är helt klart hanterbart. Att säga att idag går det bra! Och samtidigt tala om för dig själv att du är en pärla, lever i nuet, har en ny dag framför dig. Det ger hopp och positiv energi.

Jag prenumererar på disktrasor. Dyrt, men det är det värt när det kommer ett litet trevligt, bubblande budskap som jag kan se varje dag när jag torkar av diskbänken.

I morgon händer tre stora saker. Barnen börjar skolan igen. Jag springer Blodomloppet. Och det är en ny, nykter och förhoppningsvis härligt stark dag.

Ta hand om dig! Anna

1 kommentar: