Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 12 mars 2013

UPPDATERADE VERKTYG

Verktyg på riktigt

Livet från den ljusa sidan

Jag har uppdaterat mina livsverktyg ännu en gång. Känns fint. :) Jag har mitt millopp att springa om två veckor och jag inser att jag kommer att behöva gå emellanåt, men samtidigt hinner jag med att träna mig lite till.

Nu springer jag 3-4 ggr/vecka. Kort, lite längre och ännu lite längre. (typ 4 km, 5 och 7 km) Idag testade jag på Yoga på lunchen, vilket jag inte har gjort på flera år. Det är en perfekt träningsform för mig. Dra ut lite på lederna samtidigt som jag springer. Det känns redan i ryggen på ett positivt "hoppsan, där kan man också ha muskler"-sätt. På lördag blir det tidig spinning och ett avslutande Yogapass på söndag kväll. Träning är roligt!
Det var den kroppsliga träningen det. Sedan har den mentala fått sig ett uppryck också. Mer AA-möten. Slarvar jag med dessa känns det ganska snart som om jag skulle må bra av lite vin. Och det gör jag helt uppenbart inte. Jag vet det, andra vet det, men min hjärna vill inte alltid förstå. Då är möten lösningen. Lite Antabus hjälper också till vid alarmerande signaler. Och här och nu tänket. En dag i taget. Det börjar jag bli ganska bra på och det är underbart att vara medveten. Jag kommer ihåg i början av mina försök att hitta lugnet. Hur jag hela tiden skulle hinna med något annat. Var jag på jobbet var tanken redan och hämtade barnen. Var jag med barnen planerade jag säljpresentationen. På säljmötet var jag, andligen, redan på nästa möte. Tog jag ett bad tänkte jag att "jag måste hinna föna håret". Hjärnan vilade aldrig.

Det är andra tider nu. När jag nu har fått lyckan att hitta hyfsad frid i sinnet så poppar smarta lösningar upp i huvudet istället. Jobblösningar och hemmalösningar. Kreativiteten flödar liksom och effektiviteten likaså. Läser jag en bok så gör jag bara det. Är jag med barnen så får de full fokus.

Jag är just hemkommen, barnen är hämtade och det är dax att äta middag. Omelett tror jag det blir. Med choritzo. Gott.

Ha nu en riktigt god vecka, stanna upp och känn efter en stund. Njut av det lilla, lilla vårtecknet, fågelsången till exempel. Faller du tillbaka i gamla stressen? Äsch, bara att uppdatera igen. :)

Kramar
Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar