Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

måndag 21 april 2014

ÅTERHÄMTNING

Klart man ska ta hand om sig. Men hur enkelt är det? Jag säger ofta, ofta att jag ska lugna ner mig på jobbet OCH på fritiden. Hela tiden en liten kamp om lugnet. Begränsningar varje dag. Löpning o Yoga är toppen. Men det räcker inte riktigt. Jag har nu varit påskledig i nästan fyra dagar. Idag känner jag att lite energi är tillbaka. De andra dagarna har jag fått anstränga mig för att städa, träna, laga mat. Jag njuter av dagarna ändå o hittar fina stunder trots striden. Nu, idag, är jag inne på min tredje maskin tvätt o det känns fint! Ingen rastlöshet och lite mindre oro. 

Stress o ångest är min värsta fiende, samtidigt som ångesten är en markering att jag är i obalans. Så den är bra ändå liksom. Stress är bara av ondo. Det är enda gången jag är nära en flaska vin, när stressen är så jobbig att jag inte vet hur jag ska komma ner på jorden igen. Men det är bara att öva på. Mer, inte göra nåt, mer träning, mer sinnesro, mer säga nej. 

Nu säger jag; Hej, fina dag! Och JA, skogen, solen och lugnet. Idag är jag med er och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar