Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 13 januari 2013

HÄMTA KRAFT-HELG

Kan tro att det är en alien. :)

Slöaste lördagen

Det hade jag igår. Jag gjorde i n g e n t i n g. Eller jo, jag kollade på Project Runway, Sverige i 6 timmar. SEX timmar! Alltså, jag var så slö sen så jag orkade knappast andas. Inte ens läsa en bok. Somnade klockan 22 och vaknade 09.30 i morse. Jösses. Och jag känner i kroppen hur ond den är efter en veckas influensa och lat lördag. Varje lite muskel säger aj. Ryggen är svag och nacken knakar. Där ser man vad snabbt det går utför utan träning. Så nästa vecka ser ut som följer:

Må - Gym (lugnt, fortfarande snurvlig)
Ti - Löprunda i sakta mak.
Ons - Löprunda, fortfarande sakta
Tors - Vila
Fre - Gym
Lör - Löprunda
Sön - Långdistansrunda

Jag läste i senaste Runners World om Lakis Toutouzoglou. Han gjorde omtag på sitt liv för ett år sedan och började röra på sig. Varje dag. Nu är han extremt fokuserad, absolut lite besatt. Men han klarade av att bli mer än vältränad på ett år. Jag har inte som mål att hamna på hans nivå, men det är tanken som räknas. Alltså den tanken att det bara är jag som sätter gränserna. Om det är så att jag nästa helg sitter och skriver på min blogg och inser att jag inte har klarat av mitt veckoschema, då kan jag inte skylla på någon annan än mig. Så nu kör jag!

Ha en god vecka!
Kramar!

2 kommentarer:

  1. Heja dig! Visst är det skönt med uppsatta mål? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket skönt! Och nödvändigt. Det blir roligare och bättre resultat, tycker jag. Kram!

      Radera