Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 20 januari 2013

AND ACTION!

Omtagning!!!

Nåja, min träningsplan blev lite annorlunda än tanken. Det blev måndags-, tisdags- o onsdagsträning. Kroppen har inte varit på g riktigt. Nya veckoplanen gör jag ikväll i lugn o ro. Jag har en kalender på sängbordet som jag skriver i varje kväll. Lite för att hålla koll på träning o mat. 
Denna helgen har jag hämtat kraft. AA-möte är då bra. Så det gick jag på. Träffat härlig vän, lagat god mat o kollat på den fantastiska filmen; Berättelsen om Pi. Idag har jag fixat lite tack-kort enligt önskemål och fikat hos föräldrarna. Sen kom jag liksom hem o satte mig i soffan, såg en film (grät ut lite, film är ju bra där) och kände att lugnet i min kropp inte riktigt ville infinna sig. Det som händer de flesta då o då gjorde jag med att köra på lite för hårt ett par veckor o missade hur jag hade det i kroppen. Hjärnan tyckte livet var toppen, men själen var inte med på den tanken. Då har jag turen att kunna grotta en stund. Ta ett bad. Lyssna på Mindfullness och skicka iväg lite tankar på löv nerför floden. Kan tyckas löjligt, men nej. Jag tycker det är bra. För mig. Så det gjorde jag i eftermiddag. 

Nu sitter jag här och smaskar på lite keso m sallad och dricker en god kopp te. Och känner lugnet igen. Redo för veckan. 

Kramar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar