Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 6 januari 2013

UPPTRAPPNING! GÖTEBORGSVARVET

Friska drycker!

Fokus; träning. (Blandat med mys och eftertanke)

Denna helgen var tanken att jag skulle kickstarta igång min träning på allvar inför Göteborgsvarvet. Så blev jag sjuk! Feber och ond hals. Alltså, det var längesedan jag hade feber. Fy så ynklig jag kände mig. Hade inte gjort något om man fick en kall hand på sin panna. Idag är allt dock på bättringsväg och jag är så där lagom sjuk så att jag kan njuta av tidningar, TV och internet. :) Glad ska man vara över att få vara frisk!

Min upptrappning sker istället i nästa vecka. Första målet är ett enmilslopp som jag ska springa i mars (!) för att inte hamna i sista startfältet på Göteborgsvarvet.  Det känns riktigt roligt!

"Varför är jag inte rädd om mig själv?" läste jag precis i artikeln om Sara Sommerfeld i senaste numret av Må Bra. Att ha dålig självkänsla och fantastiskt självförtroende är inte en bra kombination. Jag känner igen mig så väl. Irriterande nog hann jag bli alkoholist på köpet. När jag låg på trottoaren efter en blöt kväll för ca 2 år sedan med utslagen tand, spräckt läpp och demolerad näsa, tänkte jag verkligen; "Varför vill jag att jag ska dö? Jag har ju de finaste barnen, bästa jobbet, snyggaste huset och presterar bra hela tiden? Dessutom mamma till två underbara gossar som jag vill vara ett föredöme för. Jag en klok människa, 42 år (då, eller ja, 43;)) och vet att jag gör fel mot mig." Det tog ytterligare ett halvår, sedan tog jag på allvar hjälp för att bli av med alkoholproblemet. Och med det började min absolut bästa resa. Det jag upptäckte var att det inte handlade om vinet, utan om min självkänsla. Vara nöjd med hur man är utan att kunna vara till lags för alla. Använda sin personlighet och energi till det bästa. Det är faktiskt ett under att jag lever, men vad jag lever! (Det är inte ofta jag tänker den tanken, men ibland får man påminna sig.) Barnen är trygga och nöjda och jag njuter till och med när jag är sjuk som just idag.  Tänk att det kan kännas mysig. :) Så fort jag blir pigg, vilket antagligen är i morgon, trappar jag upp träningen inför Göteborgsvarvet. Bra gjort Sara! Och bra gjort jag! Fler är värda detta. Underbart att få lägga kraft på något helande för kropp och själ!

Kramar!
Anna

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Och jag hejar på dig, Bitte! :) Visst är det skönt att ha kommit till den insikten att träning är ett bra redskap för att må bra. Någonstans att lägga gammal överskottsenergi och få ny, fräsch tillbaka! Kramar!

      Radera