Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 30 december 2012

HAPPY NEW YEAR!

Gossarna bakade innan jul

Briocher, nybakade för dagen
Goda alkoholfria drycker till nyår

 

Happy New Year! 

Klart vi ska ha ett Gott Nytt År! Nu är julhelgen snart över. Det har varit härliga helger, men ändå en liten strid mellan mitt förnuft och ärthjärna. Förnuftet har segrat! Och jag känner mig lycklig. Barnen är hemma efter roliga resor. De pladdrar på om vad som har hänt. Jack längtade knappast hem utan ville stanna i Orsa och fortsätta åka skidor. Gott! Det är ett bra betyg när barnen kan koppla av och njuta av att vara iväg för sig själva. 

Idag har det lagats oxfilé och rödvinssås (alkoholfritt, frukta icke...). Det är till nyårsafton. Till filén tänker jag dricka 100% blåbär. Mustigt och gott! När jag ändå var igång bakade jag lite Briocher också. De är så vansinnigt goda. Onyttiga och alldeles, alldeles underbara. Som kompensation fixade jag en Smoothie med avocado, chili, citron och gurka. Friskt och gott. 

Jag har velat fram och tillbaka om vad vi ska göra till nyår. Eftersom jag har barnen är det trevligt att hitta på något med fler barn inblandade. Själv har jag inget emot att vara alena på nyårsafton. Antagligen inte i början i alla fall. Mår nog bäst i sällskap. :) I vilket fall bjöd jag in mig hos riktigt goda vänner som jag inte har umgåtts med så mycket på sista tiden. (Så får man göra ibland.) Ser fram emot detta! Lugnt och fint nyår, tror jag det blir. 

2013 ska jag springa Göteborgsvarvet. Det är det stora målet. Ska även ordna så att jag hittar lugnet på jobbet och fortsätta mitt nya, sköna levnadssätt med att äta ofta och hyfsat nyttigt, träna och njuta av dagarna. Kryddar med lite andlighet också. Jodå. Jag känner på mig att vi får ett bra år, jag och mina barn. Kanske träffar den rätte? Vad vet jag?

Ha det nu riktigt, riktigt gott och fira in det nya året med glädje och tillförsikt. 

Kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar