Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

torsdag 20 december 2012

ETT GLAS MOUSSERANDE? vaaaken.

Somna sent, vakna tidigt

Alicia Keys - Girl on fire (Morgonmusik?)  


Suck. Jag har i alla fall sovit 2 och en halv timme, om än med jobbiga drömmar. Nåja, sova kan man göra nästa natt. Det är sällan detta händer och i vanliga fall sover jag minst 8 timmar. Antagligen har jag en liten piggbuffert att ta av.

Det är bara det att i så här nyktert tillstånd så ser man mycket mer av livet. Kanske sånt jag borde sett tidigare och sånt jag inser att jag saknar lite idag. Drygt ett år har gått sedan jag startade nyktertresan och sedan 5 månader tillbaka har jag inte ett återfall att klaga på. He he. Du med liknande bekymmer vet att det inte är helt enkelt så jag tycker att jag är ganska duktig just nu. Bra gjort, jag! Sen är julen inte den lättaste tiden att ta sig förbi. Konstigt nog är jag inte sugen på glögg eller mustigt rött vin, utan mousserande! Ett litet bubbligt glas mousserande som sätter sig i ena knät så att jag måste kompensera med ett glas till. Fast nu när jag har satt det på pränt så ser det inte så gott ut längre. Jag hoppar det, helt enkelt.

När jag sov de korta timmarna drömde jag en mardröm så jag vaknade med oroliga tankar. (Det är en sådan hjärna jag har.) Så jag låg där och funderade och lät tankarna hoppa över till en barndomskompis från klassen. En sån där kompis som jag har insett först nu att han var en riktigt bra vän. Knäppt nog fanns det inte på min tankekarta att en kille kunde vara min bästis. Så jag tror aldrig att jag riktigt har fått fram att han betydde jättemycket för mig. Han var alltid på min sida oavsett vad som hände och oavsett jag hade gjort rätt eller fel. (Detta var i gymnasie- till 20-årsåldern och då hände det en del) Vad göra? Jo, jag har nu kontaktat honom på Linkedin (kl 05.00) och hoppas han kommer att svara. Det är aldrig försent att tacka för goda handlingar.

Innan jag somnade hade jag lite lätt panik att barnen i morgon ska iväg till sin pappa. Vi är superdundermysfamiljen tillsammans och det blir onekligen tomt utan dem. Men nu är inte det så många dagar. Och mousserande har jag redan konstaterat att jag inte längre vill ha. Alltså kommer jag istället att njuta av ögonbrynsfärgning och kanske en massage. Kan även slå till med ett litet spabesök på Rosenlund, men det är bara ett kanske. Träna är mer definitivt.

Sedan har tankarna varit på jobbet, hos vänner (varav några har det betydligt besvärligare av olika anledningar den här tiden än jag), familjen, i Göteborg, i Ljungby och på TV. (Och inte riktigt i den snabba takten som man kan tro.)

Det är inte konstigt att det var svårt att sova.

Men nu är klockan helt plötsligt kvart över sex. Då kan jag göra frukost i lugn och ro. Sedan är det mys framför Mysteriet på Greveholm. Mycket bra julkalender! Sen ska vi ha julfrukost på jobbet. Mera jul!

En trevlig dag till dig!

Kram A

2 kommentarer:

  1. Kram kram Anna på dig oxå.. ja tankar kommer ofta på nätterna för mig med, då är dom sååå stora och ibland jobbiga. Men om man lyckas somna om så är dom inte så stora när man vaknar.. Och gå att lösa relativt enkelt...
    En jätte god glögg Anna som jag bjöd på igår är... Äppelcider, kanelstång, vaniljstång och äppelbitar av den röda sorten. Värm detta lite i en kastrull... Jätte gott...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... Det lät jättemumsigt! Ska jag testa! :)

      Radera