Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

lördag 1 december 2012

JAG SÄGER BARA; TACK!

Om barn och alkoholism, del 1

Om barn och alkoholism, del 2

Fantastiska människor

Jag gläder mig stort över alla positiva reaktioner jag har fått efter två korta nyhetsprogram. (Se länkar ovan om du vill veta vad jag talar om) Jag har fått glada tillrop från vänner, främlingar, barn, föräldrar, kunder, kollegor, konkurrenter. Stort tack till er alla! Barnen var mest nöjda över att deras namn stod i TV:n från vår tavla. Det är så olika vilken typ av respons man vill ha. :) Hannes var lite chockad efter första programmet. -Drack du två flaskor vin om dan, mamma! Det är ju farligt!
Ja, jo, jag vet. Tur att jag inte gör det nu, eller hur?

Mina föräldrar ska faktiskt ha den allra, allra största elogen. Jag förstår att det inte är helt enkelt med en dotter som jag. Men de är helt fantastiska och stöttande. Ibland förstår de mig inte, men då säger de det och så pratar vi om det. Man behöver inte tycka lika i allt. De stöttar mig ändå. Tur i livet har jag, för utan dem hade det varit lite, lite svårare.

Det som jag har lärt mig mest av detta är att tro på min övertygelse att barnen (och vi vuxna) mår bäst av öppenhet. Genom Regionförbundet har jag fått det styrkt med att alla forskningar som gjorts i ämnet tydligt visar på detta. Inte en enda säger att det är bra att låtsas som ingenting, att sopa saker under mattan.

Så nu är det gjort och jag kommer ägna min helg till bak och mys med mina barn

Idag har vi turen att få baka i min kompis bageri/fik! Jag längtar! Tänk ett helt bageri för oss själva. Vi kan baka vad vi vill! Eftersom alla säkert är intresserade av detta (eller?) så kommer jag ta mycket kort och dela med mig. Ikväll blir det glöggmys hos en annan kompis. I morgon kör vi adventmys med släkten hemma hos mig med risgrynsgröt, snöbollar och nybakat. Alltså vilken helg.

Livet är underbart idag!

Stora, varma kramar
Anna

Små nissar är vi idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar