Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 14 december 2012

MIN FD MUSSLA TILL SON








Att ha utåtriktad förälder :)
Jag missade faktiskt en sak när jag bestämde mig för att bli mer offentlig i ett nyktert syfte. Barnen var förberedda till tänderna, men det kom aldrig så många frågor på skolan som både de och jag hade trott. När det sedan var öppet hus med julpyssel kom en förälder fram till mig med positiv respons om inslaget på nyheterna. Hon sa samtidigt att hennes dotter har lite frågor och undrar om det är ok för henne att prata med Jack om det. 

Det hade jag inte tänkt på, men naturligtvis! Klart att många ändå inte vågar fråga öppet för att de tror det skulle vara jobbigt för Jack eller Hannes. Hur korkad var inte jag som missade det? Jag kollade genast med Jack som bara tycker det är bra att få prata om det. 

Så idag när jag hämtade barnen hade de snackat med några kompisar om det. Jacks förslag nu är att han får visa nyhetsinslagen för klassen och att de sedan diskuterar detta ur hans perspektiv och ur ett allmänt. 

Min gosse. Han som tidigare har varit som en onåbar mussla är nu en expert i kommunikation. Vaarmt hjärta!

Trevlig helg till dig. 

Kram Anna
 


4 kommentarer:

  1. Vilken underbar människa som står upp för dig själv och dina barn ! Sluta aldrig göra det ! Du är en vinnare !! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, det värmde. Tack så mycket! Kramar

      Radera
  2. Håller med föregående :-) Och vilken son! Jag blev extra glad över att både den andre föräldern och du kollade om det var OK, det kan ju kännas lite jobbigt/ knepigt för barnet annars. Skönt att han kan ta det som han gör och dessutom tar upp det i skolan på det viset. Mys-son, helt klart! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är mysig. Hade jag varit det minsta orolig för att barnen inte vill få frågor i skolan hade jag inte varit med på nyheterna. Det är så olika hur vi är vi människor och det får vi lära oss att respektera. Kramar!

      Radera