Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 18 december 2012

TOLKNINGAR

Att nå rätt människor

Vi utgår alltid från oss själva när vi tolkar andra människor. Det är naturligt. När jag sitter här och plitar på min blogg så har jag två syften. En för min egen skull. Jag mår bra av det här. Och en för personer som känner igen sig i miss-/riskbruksbeteende eller rent allmänt är lite vilsna i livet just nu.

För dig som är orolig över att jag ger för mycket av mig själv och tror att du mellan raderna ser en ensam, ledsen liten Anna. Var inte det. Jag är stark, medveten och ytterst säker på det jag gör. Jag har mina dalar som alla andra, men jag har alltid en positiv liten edge på dessa. Så jag mår inte illa av lite motgång. Tvärtom. Jag har kontroll och ordnar detta på bästa sätt. På mitt bästa sätt.

Däremot kanske inte denna bloggen är för just dig. Och du är inte ensam, detta gäller ganska många som inte är i målgruppen som jag vänder mig till. Är du osäker så säger jag följande: Målet med bloggen är att du ska må bra och få ett uns av energi av den. Må bra bara genom att läsa den alternativt genom att följa den med siktet inställt på en förändring av ditt nuvarande beteende som kanske inte är sunt.

Känner du för målet så är du rätt målgrupp. :) Så enkelt kan det vara.

Tänk tanken. Du är en liten gosse eller tös som tassar upp på julaftons morgon, tittar på granen och ser förväntansfullt på julklapparna. Kanske känner du en viss irritation över att behöva äta goda julmaten och umgås med de vuxna innan tomten kommer på kvällskvisten. Så kommer tanken: När jag blir stor ska mina barn få öppna julklapparna på morgonen! (Och ja, du vet att julen inte handlar om att få, fast du bryr dig inte om det just då.) 

Inte någon gång tänker du: När jag blir stor ska jag få dricka snaps och öl på julafton! (Nähä, inte en chans att du tänkte så.)


2 kommentarer:

  1. Nä, inte en enda gång tänkte jag så. Inte nu heller. Ändå får jag tårar i ögonen av det du skriver.
    Kram på dig du starka :-)

    SvaraRadera
  2. Det tänket tror jag inte att du har i dig heller. :) Julkramar till dig!

    SvaraRadera