Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 28 december 2012

HÄRLIG DAG med NY UPPGRADERAD ANNA. VER2.

Fräscht och friskt!

Rolig arbetsdag, roligt liv.

Det är ganska lugnt och stilla idag. Flitens lampa lyser. Jag känner att jag börjar längta efter att få jula ut. Lika mycket som jag älskar julen, lika skönt tycker jag det är att ta bort den när den känns över. Typ nu. Barnen är ute och reser. Jack åker skidor med sin pappa och Hannes är hos den absolut i särklass bästa extramamman som finns. Han är hos min svägerska i Västerås. Eller ex.svägerska, numera mer som en bästa vän eller syster. Näst efter mina föräldrar så är det hon som finns där för barnen. Hannes tycker att hon är som en mamma. "Fast bättre." Hmmm.... Kärlek liksom.

Alltså kan jag koppla av helt när jag vet att barnen är nöjda och lyckliga. Jag har varit ute i vimlet på nyårsdan med en annan av mina bästa vänner. En test utan alkohol för mig. Och det var jättekul. God mat och roligt sällskap. Men skönt att vara hemma klockan 24, nykter och kontrollerad.

Barnen på TV om juletid och frid.

Ovan ser du länken till SVT-nyheterna. Barnen är mycket nöjda efter framträdandet. Jag hoppas att någon fick sig en liten tankeställare.

Denna julhelgen har varit lärorik. Innehållt trevliga stunder, men även vissa påfrestningar med allt julfirande som ju ska vara som vanligt, men där känslan hos mig har varit att jag inte är som vanligt. Är en nyare uppgraderad Anna. Jag har världens bästa vänner och där känner jag mig alltid välkommen och trygg. Inget konstigt alls, som juldagsfirandet som var helt perfekt.

Ibland hamnar jag dock i andra sällskap där jag känner mig som ett ufo som inte har kunnat dricka som en "vanlig" människa. Där det fortfarande är så viktigt och fokuserat med alkoholkonsumtionen. Så länge ingen visste att jag hade problem var allt frid och fröjd, men så snart jag öppnade upp min värld så blev allt konstigt. Det är en resa och inte alltid en lätt sådan varken för mig eller andra. Så det är bara att gilla läget och undvika de jobbiga tillfällena ibland och konfrontera eventuella svårigheter i små portioner. Jag är ytterst lyckligt lottad ändå.

Ikväll blir det mys hos mina föräldrar. Jag skulle ha tränat, men jag fastnade ju här liksom. Få köra i morgon istället. Så får det bli!

Ha en härlig fredagskväll!

Kramar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar