Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

torsdag 11 april 2013

HJÄLPA TILL

Nej, jag förstår inte.

Jag förstår inte varför man inte kan lyssna på människor som för tillfället har det svårt. Kan vi inte vara där för de som har en mamma som har psykiska problem eller pappa som har alkoholbekymmer? Barn som behöver prata om att de blir kallade för kränkande ord eller inte får vara med?  Eller om en släkting upplever att den inte är med i familjen?

  • Ibland är man nära och tycker att professionell hjälp räcker vid olika dilemmor. Men nej. Det gör det inte. Man behöver stöd av familj och vänner. Utan det blir det svårt. Tillsammans är man mindre ensam, liksom.
Ungefär en gång per dag förvånas jag över krassheten som finns i livet. Ibland ser jag också när det funkar. Då gläds mitt hjärta. 

Det är så ofta jag hör människor som vill ändra andra: Sluta vara deppig, ta dig i kragen, det finns alltid de som har det värre. Och ja. Det finns alltid de som har det värre. Men just nu kanske det är lite synd om just dig. Styrkekram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar