Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 28 april 2013

YOLO

Med lite färg blir en gammal stol som ny igen

Och med lite hjälpmedel fixar vi människor till oss på ungefär samma sätt. Attans att jag inte kunde springa mitt 12-km lopp idag. Men det är inte konstigt. Min lilla kropp har fått en överdos av träning. Samtidigt lossnade kristallerna i huvudet och livet snurrar igen. Det är absolut hanterbart, men jag blir sömning och trött. Istället för att springa idag pga hälsenans påminnelse så åkte jag till Intersport och införskaffade geléhälinlägg. Suveränt! Och fick tips om att gå snabbt istället ett tag. Spinning är som tur inte så belastande så det kör jag i morgon. Annars tar jag det ganska lugnt. Kommer jag runt Göteborgsvarvet så gör jag. Dessa inlägg känns som himmelriket. Att jag sedan åkte till ett House of Hedda-öppethus hos en trevlig tjej och köpte en söt sommarklänning gjorde dagen ännu bättre. :)

Min helg har varit underbart lugn och skön. Umgåtts en del med mamma eftersom pappa var ute och for, grillat lite, solat lite, ett litet AA-möte. Och varit själv. Städat, satt upp gardiner och suttit ute och ätit frukost i solskenet. Det gäller att njuta av fåglarnas kvitter nu! Det försvinner efter midsommar. Det slog mig faktiskt idag, trots benmotgång, att jag för en gångs skull njuter av nuet. Jag längtar inte hysteriskt till sommaren som jag brukar, jag har det bra nu. Jag har fått sms från barnen som är hos sina älskade kusiner och det är så gott när de har det roligt och bra. Då kopplar jag också av.

Jag har helt enkelt kört lite YOLO som min sons kompis lärde mig. Fast jag skriker inte ut det för att jag hoppar fallskärm precis. Utan för att jag tvärtom är mer rädd om mig nu förtiden. You Only Live Once. YOLO viskar jag lite tyst för mig själv. :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar