Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 19 april 2013

HUMÖRSVÄNGNINGAR - SNABBA SÅDANA.


En sådär start på dagen slutade i toppenkväll.

Så gott! Jag sprang ut ikväll och det var en sån där runda som kändes bra. Jag är på G igen. Min dag har varit upp och den har varit ner. Morgonpigg och alert, men sen räckte med en liten motgång och livet blev hårt och tråkigt. Och då vill jag betona liten motgång, för det var det. Men just nu påverkas jag med vindens hastighet åt alla håll. Nåja, jag bet ihop ansåg jag. Inte förrän i kväll insåg jag att mitt dålig humör verkligen inte var roligt för andra. Jag ifrågasatte en tjej på apoteket och tyckte att reklamen för vård av munsår var kass. "Om nu alla dessa fantastiska munsårskrämer bara är för Herpes och inte andra munsår - varför säger de inte det då?" "Det är klart att ett vanligt munsår också behöver en kräm!" Fräser jag. Hon gav mig frågan tillbaka.. "Ska de säga det på TV-reklamen då eller hur tänker du?" Det var en smart tjej. Nej, de behöver inte säga det på TV-reklamen. Jag behövde tagga ner. Så jag vänder mig till Hannes och säger "Jag tror jag måste ut och springa ikväll, Hannes." Och Hannes svarar lugnt; "Det är en bra idé mamma."

Jag ser dagens mönster. Stressig förmiddag, mest för att det inte gick min väg riktigt. I eftermiddags hämtade jag barnen lite tidigare från skolan. Skjutsade Jack och hans kompis till A6. Kollega ringer på vägen. Jag ringer en annan kollega. Hem med Hannes och jobba lite, ringa lite kunder och fixa frågor som kommit på mail. Sen iväg och handla, hämta Jack och hans kompis igen. Då var klockan 5, men vad hjälper det när jag känner att jag inte har jobbat fokuserat. Alltså kollar jag av mailen på mobilen och stressar över en sen arbetsfråga och en förfrågan. Lyssnar med ett halvt öra på Hannes, handlar och ilar hem till mailen igen. Här! (Strax efter apoteket) Här inser jag att jag måste jobba för att coola ner. Andas, en sak i taget. Jag plockade upp maten, fixade mellis och sprang ut. Och sprang ifrån alla klumpar i magen. Så skönt. Nu ska jag ta en god kopp te och mysa med Hannes. Jack och hans kompis har en sova-över-natt och pratar och skrattar i deras rum. TV´n har vi inte ens satt på ännu.

Mycket bra avslut på veckan!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar