Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

måndag 1 april 2013

LUGNET.

Här finns en Mindfulness App.

Intensiv helg

Ja, det är en intensiv helg. Men ändå så känner jag att lugnet har infunnit sig. Jag ser fram emot dagens löprunda och det gjorde jag inte förra veckan alls. Jag inser att jag har ett stort behov av att vara ensam när jag inte har barnen, men att det kombineras bäst med lite goda vänner, utflykt och att få hjälpa till lite. Att umgås, diskutera och filosofera tillsammans är så trevligt. Jag känner till slut ett tydligt litet stopp, att nu får du grotta en stund. Ofta känner man sig urensam första timmen, ångesten kommer krypande, men jag gör en kopp te (jag har aningens för många koppar, älskar koppar!), väljer rätt kopp, läser en bok eller tidning. Räcker inte det kopplar jag av med att lyssna på en skiva med Mindfulness. Det funkar (nästan) jämt. Sen kan jag somna, träna eller bara umgås med mig själv utan att älta utan snarare känna mig mycket, mycket nöjd med min tillvaro. 

Jag märker att så många runtomkring inte är nöjda med sitt liv, med sin kropp, sin träning och mat. År efter år tillråga på allt. Det är inget som går över av sig själv med hjälp av hårt träningsschema eller bantningskur eller ens med en snygg, ny bil. Det kan vara verktyg, men inte lösningen. (Till och med bilen kan vara verktyg om det görs på rätt sätt:)) Jag har jobbat hårt för att hitta lugnet, märkligt nog. Men ack så gott det är när det tittar in i ens liv. Kvalitet. 

Sorger och svårigheter finns då och då i allas liv, så även lycka och enkelhet. 

Ha en härlig måndag och njut av solen! 
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar