Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 9 november 2012

LIVET ÄR SKÖRT

Det viktigaste jag har.

Barnen är det viktigaste vi har

När lilla Anna försvann i Göteborg berörde det mig mycket. Jag vakade under natten, läste nyheterna och hoppades. Att hon kom tillrätta blev en oerhörd lättnad. Vi vet inte vilka men hon får av händelsen, men hon är tillbaka.

Det finns så mycket, så mycket vi kan glädja oss åt. Ett alkoholproblem känns ytterst litet och onödigt och det gör det enklare för mig att fokusera på de som betyder mest för mig och motiveras till ett nyktert liv. Jag vet att Annas föräldrar är engagerade och kärleksfulla. Livet är skört. Det kan hända något oförutsett och det kan hända snabbt. Jack och Hannes är hos sin pappa i helgen och har det bra. Jag tänker att jag ska passa på att tänka en stund, känna lite oro och samtidigt känna hopp. Någon frågade Jack i veckan om han tyckte att det var jobbigt att vi är skilda jag och hans pappa. - Nej, mamma och pappa är ju kompisar!
Det må kännas hur jobbigt som helst för oss vuxna ibland. Men vi får bita ihop och sätta oss lite åt sidan. Så tycker jag.

Kramar och ta hand om er!
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar