Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

lördag 3 november 2012

MUFFINS MOT LASAGNE

Barnen och deras mormor

Omelett mot hamburgare

Och smoothies mot lunch. Pappa bjöd på lasagne idag så jag bakade muffins till honom. Hannes gjorde omelett igår och jag gjorde hemmafixad hamburgare till honom. Jack gör morgondagens lunch så då serverar jag en god Smoothie ikväll.

Jag har fått världens bästa spellista av Lovisa, så varför inte ge henne en Wrapp. Sussi och jag delar uppmuntrande ord. Av Lennart har jag fått rabarber så då får han chutney. De som har hjälpt mig när jag har varit ur spel finns jag för närsomhelst på dygnet.

Jag sköter om min kropp och själ med att inte dricka vin och istället springa ut i naturen, umgås med barnen och äta ordentligt. Med det blir jag belönad med energi och glädje. Ett givande och tagande helt enkelt.

Tänk om det vore lika lätt att ge igen när man blir kränkt av någon. Tand för tand liksom. Men där är det inte lika självklart. Jag skulle inte må bra av att "hämnas". Friar hellre än fäller. För mig passar det bäst. Sen är det svårt när barnen hamnar i jobbiga situationer i skolan. Allt kan inte lösas med att prata som jag alltid vill. Istället för att då "betala igen" försöker jag få barnen att se över glåpord eller elaka kommentarer med att vara säker på sig själv och nöjd med hur man själv har agerat. Funkar inte alltid det heller, men förvånansvärt ofta.

Vi har haft härliga dagar. Är det något som denna lilla familj är bra på så är det att mysa.

Kramar
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar