Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 21 september 2012

STRESSIG ANTABUSMORGON

Vissa brister i mathållningen kanske...

eatAbite, på resande fot

Jag känner att jag gärna vill delge dig min Antabusvardag, i synnerhet som den var lite extrem just idag. Det är en allvarlig sak, detta med Antabus. Men bara för det behöver man ju inte göra det till en tråkig rutin. En tablett ska tas måndag, onsdag och fredag. Jag ska såklart inte ta den själv eftersom jag då kan lura in mig på vinets väg och hoppa över den så viktiga tabletten. Nu känner jag mig stark och är uppriktigt förvånad över att jag inte kunde lita på mig tidigare, men jag tar fortfarande det säkra före det osäkra. Ungefär som att äta en livsviktig astmamedicin. Min goda kollega har förbarmat sig över mig och jag tar tabletten samtidigt som vi har en trevlig stund med avstämning av arbete, privatliv inklusive träningsstatus. Måndag och onsdag är inget märkvärdigt. Men fredagen! Då blir det lite musik och efter tablettsväljning får jag fredagsgodis i form av mörk choklad. Kan denna Antabusrutin bli bättre? Tror inte det. Idag klurade det till sig. Min kollega jobbade hemifrån och jag skulle tidigt åka till Göteborg. Ännu en trivsam kollegakompis ställde upp. Jag lämnade barnen på skolan. Åkte i laglig hast till kollegans hem där hon och hennes sambo klivit upp för frukost. Bråttom hade jag såklart. -"Hej! Här kommer jag." "Hej, vatten? Hur mycket? Vill du ha smörgås?" "Nej tack." "Glass?" "Nej tack." -"Skit jag har inget godis." "Det är ok." "Sätt på musik. Anna måste ha musik!" "Tack nu är tabletten slut. Schysst. Ha en bra dag! Hej hej!"

Hopp in i bilen och i väg mot Göteborg. Du förstår hur mycket jag tycker om mina kollegor. Kärlek!

Jag ser dagens eatAbite. Analysen är att jag startade starkt på morgonen och förmiddagen för att brista något i näring från lunch till strax före middag. Kan bli bättre där. Nu gör Hannes en specialomelett till mig och den tillsammans med sallad får bli ett bra avslut på dagen.

Sprang intervall i regnet. Bra Anna!

Ha en riktigt skön fredagskväll. Kramar och lite allmän kärlek till dig! (Gillar alla idag)

/Anna

2 kommentarer:

  1. Du är så himla go. Så jäkla privilegierad jag är som får vara en liten del i din värld.
    Vi ses snart igen hoppas jag! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkerligen gör vi det, Annica! Jag körde förbi lite för snabbt idag bara på vägen hem från Göteborg. Kramar!

      Radera