Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

onsdag 5 september 2012

GÅ VIDARE OCH GÖR DET RÄTTA

Keep on walking

"Vi måste bli den förändring vi vill se" (Mahatma Gandhi)

Jag försöker!!! Har varit på jobbet och visat mig för att de ska veta att jag inte har varit hemma och druckit vin utan varit knockad pga av kristallernas turer i huvudet. Jag var hos min läkare och talade om sanningen och ingenting annat än sanningen. Själva huvudet glömde vi bort. Det blev mycket prat om sommarens dippar i stället. Jag har en fantastisk duktig och medmänsklig läkare. Den bästa som finns. Till och med mina barn kan längta lite efter att få komma till just henne. Alltså skäms jag för att jag har lurat även henne för att kunna klämma i mig lite vin och slippa tänka en stund. Men jag skäms inte när jag säger som det är. Missbrukslögner blir det alltid konsekvenser av. Naturligtvis är det jag själv som är mest lurad av mig själv, men samtidigt får man sakteliga bygga upp en tillitsbuffert hos vänner, läkare och familj. Och det är bara jag som kan göra det. I min kloka läggning kan inte jag ljuga om någonting. Men den okloka hjärnan (Låt oss kalla denna okloka hjärna för miss Är) har varit väldigt manipulativ o "smart". Faktum är att jag inte har kommit i kontakt med miss Är på flera veckor nu. Hon försökte lite grann när jag körde hem från jobbet häromdagen, men turligt nog är hon för tillfället oerhört svag och liten. Liten som en mygga. Som det känns nu så är det för evigt. Men jag har lärt mig att ta en dag i taget. Njuta av nuet och bygga ett stabilt liv med mycket harmoni och glädje. Det vill jag se nästan varje dag i mitt liv. Tänka sig; jag tror jag är lugn, harmonisk och lever just precis, exakt nu. Kanske har jag blivit den förändring jag ville se?

I dag fick jag nackspärr. Och det är ju lite positivt eftersom jag nu inte kan svänga på huvet så jag blir snurrig. Alltid något. Springa kan jag inte idag heller. Men jag kan gå.

Tro nu inte att hela mitt liv har varit ett stort svart töcken. Inte alls. Jag har definitivt haft goda stunder genom hela livet och alltid försökt hitta det positiva likt en envis Polly-Anna. Men det är först nu som jag har hittat mig mitt i allt och tycker att det jag fann är ganska ok. Jag (och andra) är tacksamma att inte alla är som jag! Då vore det lite för fluffigt, rart och trevligt överallt, nästa lite mesigt. Men för tillfället är denna art behövlig i vår värld. Så jag känner mitt kall. :D

Trevlig kväll! /Anna

2 kommentarer:

  1. Jag tror nackspärr är något som smittar just nu. Häromveckan var det Anders, nu senast Johanna och så nu du. Står jag på tur? Hjääälp vill inte!

    Du är fantastisk som vågar berätta allt som det är :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ett stöd du, Lovisa. :) Jag tror du fick migränen istället. Så du har gjort ditt nu. (Undvik bara ligga på trippelkuddar som jag gjorde i natt för att slippa hosta. Kan vara källan till det onda)

      Kram!

      Radera