Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 7 september 2012

OCH VIPS SÅ BLIR MAN PIGG!

Fredagsmys!

Det bästa med att vara lagom sjuk

Är den dagen när man blir pigg igen. Och det är idag! Så underbart. Gott humör, kreativ, tålmodig och så nöjd över att inte vara dundertrött, snurrig, frusen eller dassig. Efter ett långt, trevligt och givande kundbesök i Smålandsstenar (igen) hämtade jag de lite halvkrassliga barnen och åkte till kontoret en stund. Sedan infann sig fredagskänslan. Oohh.. ...lite godis, lite mat, lite bryt på Jack som inte kan hålla i en pinne utan att den blir till små tusentals pinnar som faller till golvet till en mindre prydlig hög. Så fick han ett bryt på mig som är så orättvis. Tydligen hade till och med läraren blivit lite galen på hans stökiga skrivbord idag. Vissa dagar är hårdare än andra. Han kunde dock ha viss förståelse till vårt humör. :) Hannes skriver önskelista till födelsedagen. Han önskar sig lego Star Wars. De kostar mellan 800 kr och 1 900 kr. Hjälp. Ett Nintendo 3DS går också bra. Kostar bara 1 400 kr. Alltså, vad har vi gjort? Varför är dessa saker så viktiga tills nästa nya fina lego kommer och då är det så viktigt? Nåja, detta önskade han sig och jag tänkte att jag kanske kan lägga ihop med släkten till något. Då kom han ner och sa att han har kommit på en grej till; Kärlek. Det är hopp om livet med mina gossar. (Fast nu kom han och sa att han önskade vi var rikast i hela USA, fast vi bodde här. Då kunde vi ha egna advokater (?) och köpa hur mycket lego som helst. Hm) Det kan jag säga att när jag nu inte köper en massa vin så sparar man rejäla slantar. Fast jag har ju köpt trädgård...

Tillbaka till fredagsmyset. Jack sover hos kompis, jag och Hannes får mysa själva. Det funkar. I morgon förmiddag kommer lilla mopsen, Dottie och hela helgen ser ut att bli riktigt bra. Får tagga upp löpningen förstås. Ska sätta mig och göra schemat. Återkommer med denna, antagligen, vinnarträningen. Jag vill gärna dela med mig av lyckan. (Jag undrar om du läser detta på samma sätt som jag skriver det? Jag tänker det så där ironsikt och lättsamt i min hjärna. Min förhoppning är att det även läses så. Annars kan mycket missuppfattas. Men å andra sidan kanske du kan få tolka det på ditt sätt.)

Ha nu en go fredagskväll med eller utan vin. Själv njuter jag av en utan. Tillsammans med Hannes. Vi kan ta bilen och åka till Konsum och köpa en chipspåse om vi vill och jag kan hämta Jack med bilen om han skulle vilja bli hämtad. Bara detta att ha valmöjlighet och inte känna sig bunden till att fredag är ett eller ett par glas vin. Det är frihet det.

Kramar!
//Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar