Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 14 september 2012

VICTORY!!!

Som det godaste glaset vin någonsin, fast bättre!

City Gross klockan 21.00

Helt klart underskattat med en sen handling en fredagskväll. Vilket mys! De få människor som shoppade loss var lugna och vänliga. Man hejade hit och dit, ungefär som om vi var till havs och man liksom måste hälsa på allt båtfolk som åker förbi. Så gjorde vi idag. Hälsade och log lite igenkännande och uppskattande, vi fredagskvällsmyshandlare. Tillsammans. Jag gick omkring 1 och en halv timma ungefär. Inte illa. Och, mina vänner, jag köpte en NEMI och en HÄLSA & FITNESS som jag inte har läst tidigare. Denna oerhörda lycka! Jag drar ut på att gå och lägga mig och läsa dessa djupt intellektuella tidningar. Vad ska jag lära mig mer inom sporten? Ska jag återigen nicka igenkännande åt Nemis påhitt? Det är definitivt samma, nej, bättre njutning än jag kände förr när jag drack första glaset vin. Aaahhh...

Jag var på kundbesök idag. Först åkte jag till en fastighet med kundens företagsnamn på och klev in i byggarbetsplatsen. "Hejsan! Var är receptionen?" Frågade jag artigt. "Den är här ungefär, sa byggaren." "Okeeej, men var är kontoret?" "Däruppe, pekade mannen." "Men folket?" Viskade jag lite försiktigt. "Oh, de är i gamla fabriken, detta är nybygget och ingen har flyttat in än." Alltså pep jag ut igen med min dataväska och affärsmässiga min. Efter mitt lyckade kundbesök i rätt byggnad (enda misstaget var när jag kopplade in min dator i eluttaget hos kunden och all elektricitet försvann... ...men det är ju sånt som händer alla. OBS! Produktionen stannade inte!) åkte jag till vårt Ljungbykontor. Trevligt. Det hade hängt med lite depp från igår i mitt sinne, men efter kollegors varma välkomnande så kändes det genast bättre igen. Jag gillar mitt jobb! En tur till föräldrarna. Det är pappas vecka att laga mat, så mamma och jag serverades en delikat kotlett- och grönsakslåda.

Så nu sitter jag här och skriver ett par rader för min egen skull och för din. Alldeles strax blir det ett varmt bad och efter det kryper jag ner, sätter på mig läsglasögonen (Ja, det är sant, jag behöver dessa) och läser mina tidningar tills jag blir sådär härligt trött att jag bara kan släppa dem och somna sött. :)

Sköna helg!

Varma kramar till dig! Jag önskar att du har det exakt lika gott som jag.

//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar