Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 2 september 2012

MOTVIND GER MEDVIND

Såklart att det finns ett kramis på min vägg. :) 



Jag klarar av regn och rusk, snö och hagel...

...men jag hatar motvind när jag springer! 

Idag började löprundan med motvind. Det är så irriterande, jag flåsar, gnäller, småmuttrar och till och med svär lite grann. Stannar nästan i ren trots. Hur kan det bli så här!!! Och där kommer en uppförsbacke också! Naturligtvis! Så går det två kilometer, jag i ett svart moln av ilska. Backe, krön, lätt nerför...
...och MEDVIND! Jag älskar medvind!!! Flyter fram, ler mot gående som jag seglar förbi, skuttar över en liten snigel som hasar sig sakta framåt. Härliga tider! Sådär höll jag på i fem km. Summerade känslan när jag kom hem och konstaterar att det är lite som livet. Bra att ha motvind ibland. Man blir lite starkare och framför allt njuter man av medvinden när den väl kommer.

Jag har grym medvind för tillfället i verkliga levande livet. Denna dag har jag haft tårtkalas med min moster och morbror, barnen och jag var sedan på kropp & själ mässa. Jack shoppade loss på kristaller och fina stenar. Hannes köpte rökelse som han och jag ska ha när vi myser på mörka höstkvällar. (Jack står inte ut med doften.) Sedan var det Me & I-party hos trevliga grannen och lite till god fika. Så det var inte konstigt att det var lite tungt att springa med en massa kakor i kroppen kanske. Ännu en mysig dag denna absolut perfekta helg. Tänker avsluta dagen med kyckling och kantarellpasta innan det blir för sen kväll.

Nu laddar jag för Göteborgsvarvet.

Jag ska ta fram det optimala träningsschemat så att jag tar mig runt på ett så skonsamt sätt som möjligt. Är det någon som vill hänga på så är du välkommen! Har märkt att det inte är lika lätt att värva vänner till 2,1 mil som det var till 5 km. Sätter mig och pysslar med schemat nu. :)

Kramis till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar