Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

tisdag 18 september 2012

MORGONBOOST

Hej själv!

Det kan fungera

Min morgonpepp som jag skrivit på min spegel. "Hej kompis". Vissa dagar tittar jag på texten och lever mig glatt in i tanken och säger; "hej på dej du!" Eller bara ett enkelt "Morning!" Vissa dagar är snarare "Du är INTE min kompis." Då får jag ta ett omtag och jobba lite med min attityd.

Idag, efter ett kvittrande "hej, hej" så åkte jag till Göteborg för att ta omtag på min och min kollegas språkförbistringar från förra veckan. Och vilket omtag det blev! Han tog kommandot från början och förklarade/diskuterade hur det förödande förloppet hade gott till. Sen gick vi över till att prata ihop oss om hur projektet ser ut och hittade den gemensamma målbilden och hur vi gör för att undvika eventuella oklarheter. Ett föredöme för gott samarbete! Jag kunde till och med ana ett fluff inuti min kollegas fyrkantighet. Kanske något dolt som bara väntar på att blomstra? Nej, det vore nästan synd för det optimala i ett arbete är en kombination av de båda personligheterna.

Nöjd med dagen åkte jag hem och hämtade Hannes som bor lite extra hos mig för tillfället. Han har skoljogg på fredag. I lerig miljö! Hur kan man låta barn springa i lera!? Undrar Hannes. (Jösses) Sen kom han på en bra idé. Om jag är drottning och Jesper (mitt ex) är kung, och Susanne (Jespers nya) är prinsessa och Jack o Hannes prinsar då bestämmer vi över alla. Och då säger vi att Hannes får springa hur sakta han vill. Kanske inte alls. Antagligen blir världen bättre också. Detta hann Hannes förklara för mig på vägen hem. Mycket tankar i den hjärnan.

Nu hade jag tänkt springa lite intervall. H tyckte istället att vi satsar på tillsammansmys och tittar på tv (läs barnprogram) och kramas. Lätt att hoppa över intervallträningen då. :) Det är också någon som talar med mig absolut hela tiden så det är nog bäst att jag avslutar dagens information.

God kväll!
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar