Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

torsdag 19 juli 2012

ATT SLUTA DRICKA KRÄVER FÖRÄNDRING

 (Man kan göra en munk- och pannkakstårta om man blir sugen på något smarrigt! Sonens favorit.)

 

Man börjar ofta dricka för mycket av en anledning

Du kanske har haft den där extra hårda dagen på arbetet, eller är mitt i en skilsmässa och vill bara kunna koppla av en stund utan att tänka på nästa steg eller nästa dag. Då är ju vinet bra... ...en stund. För sen kommer ångesten och du försöker prestera ännu bättre och klara av vardagen så perfekt så folk häpnar. Då måste du verkligen koppla av på kvällen igen, med glaset vin som helt plötsligt blir mer. Du kan inte ha kvar samma levnadssätt utan har krävs förändring. :)

Jag kan lova dig att om du har problem, slutar dricka och börjar känna efter så kommer du att hitta ett härligt liv. Det tar en liten stund, men det kommer. Själv höll jag på att gå upp i atomer när jag hade ensamma kvällar. Visste inte vad jag skulle göra. Jag började måla lite, kändes fint och fixade mitt sovrum, ännu bättre. Sen började jag springa och det var det bästa för mig.

Ibland hamnar man i svackan igen, den har jag precis kravlat mig ur för denna gång. Då tänker jag. - Vilken tur att jag har lite downperioder för det är underbart att bli på hugget igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar