Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

onsdag 18 juli 2012

BRYT IHOP OCH KOM IGEN!

En liten stund får du tycka synd om dig själv

Sen får det räcka. :) Jag har ägnat dagen till att tycka lite, lite synd om mig. Men nu är jag på väg upp mot ljuset igen. Skönt att det är över. Det är så viktigt att inte fastna i tyck-synd-om-fällan. Vissa dagar är ju lite svårare än andra förstås. Det är gott att ha sparat lite bra-saker inombords. Som att ha sin lilla goa familj och vänner. Eller att ha fått möjligheten att göra något bra av ditt liv. Att ha börjat träna. Jag har ju till och med ett eget litet hus. Inte illa ska jag säga. Ah! Nu känns det riktigt bra att vara jag igen! Du är också värd att må bra. Kram!

4 kommentarer:

  1. Ja se där vad små saker kan göra oss lyckliga. Och tänk vad härligt att få längta. :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen. Det gäller att leva här och nu. Kramar!

      Radera
  2. Oj oj vad många kägelsnäckor eller konsnäckor de också kallas.
    Bara så du vet, att de är mycket gifiga. Den har en slags snabel som slängs ut med en harpunliknande tand ytterst. Tanden är ihålig med hullingar på och sammankopplad till en giftkörtel. Bara några sekunder efter det att bytet träffats förlamas det helt. Giftet består av en komplex blandning av flera olika toxiner och är så giftigt att det har "over kill"-kapacitet. Även människor kan bli allvarligt påverkade av ett stick från en snäcka. Finns i varma vatten, men de farligaste arten lever i Indiska oceanen och är ansvarig för flera människors död.
    Var hittade du alla dessa snäckor?

    Yes, en liten stund får man tycka synd om sig själv, skönt att det du mår bra igen/ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan! Tur att jag inte visste det. :) Vi plockade dem i Turkiet, men de var utan små inneboende. Men vi såg dem förra gången vi var i Turkiet också. Har ju världens sötaste små ögon. Men jag insåg att de inte var så nyttiga. Tur att du håller kollen, Annelie. Tack! Och kramar!

      Radera