Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

måndag 23 juli 2012

LYXFRUKOST OCH EN ANTABUS

- Mamma! Ha en härlig dag idag, puss och kram.

Det mysiga sms:et fick jag idag av Hannes. De skulle bada i havet. Så gott! 

Alltså detta med Antabus. (anti-bus, brukar jag benämna det) Varför är det så laddat? Jag kommer själv ihåg i min ungdom när man hörde om andras släktingar som fick äta detta. Så hemskt! Tänkte man. En nästan utslagen person säkert! 

Men det är inte konstigare än att ta insulin eller allergitabletter. Man vill ju inte bli sjuk? Jag trodde faktiskt att jag kunde klara mig utan detta nu, men insåg igår kväll att nej, Anna panna. - Du klarar inte detta utan säkra upp med hängslen och livrem. Och det är Antabus. Drick på det och du blir fruktansvärt, livshotande dålig.  Sen har det också varit en trygghet för barnen att veta att jag äter det. Och vem vill inte att ens barn ska känna sig trygga? De är ju det bästa jag har i alla fall. :)

Så du som har bekymmer: - Du klarar inte detta ensam! Ta all hjälp du kan få. Läkare hjälper till med Antabus. För det är inte "bara" att sluta, tyvärr. 

Ursäkta denna föreläsning. :) Men jag tycker att det är så konstigt att vi kan skratta åt och tala om onyktra människor som gör bort sig. Eller hur kul man hade igår, jag drack så mycket! Men det är tabu att tala om det kluriga med att sluta eller vilka mediciner som krävs. Märkliga vi människor. 

Nej, nu sätter jag igång med jordgubbssaften! Ikväll blir det spinning. Kul!

Ta hand om dig. 



4 kommentarer:

  1. Du är så klok!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var trevligt sagt, Annica. :) Jag har varit oklok så många gånger så det kan vara kul med lite ombyte. Kramar!

      Radera
  2. Nu blir jag lite avundsjuk när jag ser din lyxfrukost, inte på anti-buset men på kantarellerna. Smörstekta på en brödskiva det är lyx det, något som jag inte kan få tag på här.

    Gillar dagens inlägg, skulle vara en bra namn på en kokbok med olika goda nyttiga frukostar och livet med antabus! Du har ju nu en digital sådan, men en tryckt kanske, som ligger där på bokdisken till någon jul framåt.

    Bra jobbat Anna, du är stark!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om jag kunde skicka ner lite kantareller till dig! Det är verkligen lyxigt. Blir det en bok ska du få ett exemplar. Tack Annelie!

      Radera