Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

lördag 21 juli 2012

EN BLOMMA GÖR EN MÄNNISKA GLAD

Måtte blommorna växa till sig och gro - och du också.

Satte lite fina lavendel idag. Lite gödsel och lite vatten och jag hoppas att de tar sig. De behöver inte bli lika fina som grannens. Det är nog nästan omöjligt. :) Vi är lite som blommor. Den ena är inte den andra lik. (Ibland går någon liten gren av också...) Eftersom det är omöjligt att få alla att tycka som dig själv så är jag mycket för acceptans av personligheter. Jag kan bara jobba på mig.

Lite näring genom fina blommor eller en löptur. Tycka att du är lite bra och gilla att umgås med dig själv. Och ibland dämpa sitt eget sätt. Jag övar på att inte alltid förekomma och säga; -Det fixar jag! Låt mig hjälpa till! Andra får tvärtom arbeta med att säga ja istället.

Nehej! Nu springer jag ut! Sakta, men framåt. Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar