Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

måndag 16 juli 2012

MORGON ÄR BÄST


Mums... ...kan det bli godare med frukost?

Det var inte så länge sedan morgonen var det absolut värsta på hela dagen. Ta sig i kragen, kolla hur ögonen ser ut, försöka bättra på det dåliga humöret.

Nu är det alldeles alldeles underbart! Mums vad gott. Jag sitter med min kopp kaffe och myser tillsammans med en god bok eller tidning. Kan vara liite svårt att lyfta sig från den sköna fåtöljen sen, men oftast så är dagens planer lagda och energin där den ska.

Är det så att du har svårt att koppla av under dagen så kan jag varmt rekommendera Mindfullness II. Det känns urlarvigt, men funkar faktiskt. När du minst anar det så plingar det till i din mobil och du får en notis typ: "Må jag vara frisk - i kroppen och sinnet".  Faktum är att det får mig att tänka till en extra gång. - Gott att vara frisk!


http://itunes.apple.com/se/app/mindfulness-appen-ii/id518301097?mt=8

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också morgnar, sommar som vinter! Det är helt underbart med frukost i solen, men hur mysigt som helst med tända ljus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Jag har fortfarande lite svårt att komma upp i tid när jag jobbar, men det är mitt mål. Tänk att ha en halvtimma extra och bara njuta av det goda. Det är det jag har kvar på min att-förändra-lista. :)

      Radera