Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

torsdag 26 juli 2012

SPORT - BARN - VÄNNER - REHAB - TRYGG

Varje person du möter vet något som du inte vet

Med det i tankarna är det kul att träffa nya personer. -Vad ska jag lära mig idag? Liksom. Idag har jag till exempel fått lära mig ett nytt träningspass av min kompis. Antagligen kommer jag inte att kunna röra mig i morgon. Sedan blev det bad och där lärde jag mig att om jag saknar mina egna barn kan jag alltid leka en stund med andras och få lära mig nya badtrix. Lämnade sen tillbaka flytvästar som jag hyrt av Räddningstjänsten och fick lära mig att många tydligen inte lämnar tillbaka dessa alls. :(

Ikväll var jag på rehabmöte. Det är så härliga personer på dessa möten. Vi är olika, har olika erfarenhet, har kommit till olika stadier i rehabiliteringen och alla delar med sig av så mycket kunskap. Vissa tillfällen blir så klart tunga om det har hänt något särskilt, men oftast är det upplyftande och faktiskt mycket roligt.

Min nylärda tanke började gro redan igår när jag var ute på min kvällspromenad. Jag känner mig för första gången, på mycket länge, trygg. Trygg i vetskap av den hjälp jag redan fått av proffs, familj och arbete. Men extra trygg i det fantastiska nätverk som finns runt omkring mig och som uppdagas när man till exempel gör en blogg. :) Jag känner att jag nu har det där lilla extra för att klara mig ända fram till ett hälsosamt och trivsamt liv.  

Och jag är så tacksam! 

Ett råd till dig som känner dig lite otrygg, låg och ensam. Öppna upp lite, åtminstone för en. 

2 kommentarer:

  1. Marie Rytteblad-Larsson27 juli 2012 kl. 19:22

    Du härliga, underbara, kloka tjej (ja, jag vet att du är kvinna men det låter så krystat = ) Att läsa din din blogg, som jag nu gjort under två dagar, ger ett lyft i både tanke och hjärta! Jag håller på dig hela vägen!!
    Kramar
    Marie

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tittar in och läser hos mig. Stort tack och massor med kramar till dig! Anna panna

    SvaraRadera