Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 15 juli 2012

TÄNK OM FLER KUNDE SLUTA

Vilken är din botten? 

I mars 2011 så låg jag där. På trottoaren, med tanden utslagen, näsan skrapad och läppen spräckt. Jag tänkte; Nej, det finns ingen plats för mig i den här världen. Jag kan lika gärna dö.

I oktober insåg jag att detta inte håller! Jag hade två val. Dö eller ändra mitt liv. Orden som fick mig att ta tag i problemen kom från min syster. I telefon berättade jag för henne om ett kundevent jag skulle på och hur min kund skulle bjuda på en drink före. Så trevligt, tyckte jag. Min syster sa; Klarar du verkligen det, Anna?

Där och då, som en klar blixt! Nej, sa jag. Det gör jag inte. Du, jag kör på nu och förändrar mitt liv! (Sa jag däremot inte, men jag menade det.) Så jag drack mina sista bag in boxar, ringde rehab, alkoholklinik, släkt och arbete. Lite för mycket på en gång. Men så gjorde jag. Där var min botten.

Många andra hinner köra onyktra och åka fast, blir tvungna att söka hjälp annars förlorar de jobbet, och/eller är nära att mista gemenskapen med familj och barn. De får ultimatum. Min förhoppning med mitt nya, härliga liv är att jag kan hjälpa andra att ta steget själva, gärna innan det gick så långt som för mig eller åtminstone ungefär där.

Så denna bloggen kommer inte att handla om att sluta dricka, utan att börja leva livet som du vill ha det.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar