Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 29 juli 2012

DEN ULTIMATA HELGEN (En liten stund på jorden)

Nuförtiden måste jag har balans för att inte misslyckas med min stund på jorden

Jag har lätt för att gå i spinn numera. Det får liksom inte bli för mycket. Denna helgen och veckan har varit den ultimata. Helgen har varit fartfylld med grillkvällar med föräldrar och goda, goda vänner. Dagarna likaså. En lisa för själen. Blommor och knäcke har jag fått. Goda råd och hejarop också. Och jag tror att jag har gett lite tillbaka. I morse vaknade jag med en retlig stress i magen. Men efter träning, tidningsköp och en nykokt kopp té är jag lugnet själv. Sätter mig på altanen och njuuter i min ensamhet.

Ikväll åker jag till jobbet, men NU är det lugnt och stilla. Tänk om fler kunde ta sig tid till en lugn stund. Det är svårt, jag vet. Men försök! Umgås med dig själv. Det kan räcka med en halvtimma ibland. Vad vill du? Alla har något i sitt liv som man känner att man vill förbättra. Kanske en matvana, en dryckesvana, snusning eller bara sluta stressa. Det är bara du som kan fixa det. Men du kan få hjälp. Så skönt att veta, tycker jag.

Vi bor en liten, liten, ynka stund på jorden. Varför inte njuta en smula?

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar