Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

söndag 22 juli 2012

MOS AV ALLT

Ja, inte av livet då

Av bären blir det röda vinbärsmos. Måste väl vara gott till gröt i alla fall. I morse vaknade jag och tittade på min text på spegeln; "Ny dag, bra dag, din dag." (Jag har lite gladtexter här och där i mitt hus. Det kan hjälpa det dystraste humöret till ett litet leende.) Frågan var bara hur jag skulle göra detta till ytterligare en bra dag. Och min. Jag la mig i soffan och slötittade på TV och så slog det mig. Vinbären! Jag skulle ju få lite av mina föräldrars grannar. Upp och hoppa! Ner och kolla i den numera dammiga sylta-, saftaboken. Eftersom jag inte kan göra bara lite av något så kommer det nu bli både vinbärsmos, jordgubbssaft, inlagda gurkor, vinägerflaskor och torkade kryddor. Humöret på topp! Jag kommer inte göra allt i dag förstås. Men i morgon. Jag ser riktigt fram emot att ge bort en flaska saft vid något bra tillfälle. Eller en snygg flaska vinäger med kryddor och gott i.

Idag blev det god middag och ett uppfriskande dopp i Vättern. Inte ens barnen runt omkring badade. Jag tror det är jättenyttigt med lite kyla-chock för kroppen. Sen plockade jag bär och åkte hem med gott mod. Så moset hinner bli klart innan Mama Mia börjar. Eller ska jag hoppa filmen och läsa boken istället? Beslut, beslut. Tänk om jag hade druckit vin. Då hade det inte blivit något kreativt alls. Heja nykterheten!

3 kommentarer:

  1. Aha!! Så de va dääääär du va!!! Den saften vill man gärna smaka på!!! Kan väl göra ett nytt "frest" med att ses imon eller så? E glad att det kreativa vann över d andra! Bra jobbat!! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna det! Pysslar i mitt hem nästan hela dagen o behöver nog ett break. Kram!

      Radera
    2. Men perrrrfa!!! Hörs imon! Puss fina

      Radera