Välkommen!

Välkommen!
En liten blomma måste man få ibland.

fredag 27 juli 2012

NYKTERHETENS BONUSSIDA

En härlig dag med ensampyssel inför kvällens middag

Detta skulle göras till kvällens middag med föräldrarna:
Fördrink: Jordgubbs- och myntadrink. 
(Sockerlag + frysta jordgubbar + mynta o lime)
Huvudrätt: Räkor med Mynta- och Korianderdipp, Ruccola- och Spenatsallad med jordgubbar, getost och honungs- och chilimarinerade nötter, grillad kalkonfilé med ingefära och bbqmarinerat grillat fläsk.
Efterrätt:  Mangosorbet, Vinbärsmos, mörk    choklad, jordgubbar och aprikoser. 

Och vad roligt jag har haft! Handlat, städat lite, kollat till kaninerna, förberett mat, mixat, marinerat och hackat. Och dukat fint på altanen. Jag hade nästan glömt hur roligt det är! Till matlagningen köpte jag en alkoholfri öl med citronsmak. Kan jag rekommendera skarpt! Frisk som en morgonbris.  Föräldrarna kom, åt och samtalade. En härlig stund.

Och det allra bästa är att nu, klockan 21.30 kan jag utan bekymmer ta mig en liten löparrunda. Pigg som en mört! (Sa hon zippandes på sin drink)

Vad tror ni? Det kanske inte är så illa att vara nykter en fredagskväll ändå. ;)

2 kommentarer:

  1. Att vara nykter en fredagkväll är det bästa som finns! ^_^ It's AWSOME!!

    Du får berätta märket på ölen sen, det låter gott och annorlunda med citronsmak.
    Vi ses och hörs! Grilla lördag kanske?
    Kram från Lovisa

    SvaraRadera
  2. Lördag funkar fint! (Det är ju i morgon) Har ju vanan inne på grillning. :) Då köper jag hem den goda ölen. Kramar!

    SvaraRadera